Trudno jest dzisiaj nie doceniać możliwości nowoczesnych mediów w kreowaniu opinii publicznej oraz popularyzowaniu trendów. Dlatego tym większa jest presja na głównych opiniotwórców na rynku, aby wykorzystywali swoje możliwości wpływania na ludzi do krzewienia i popularyzacji zdrowego trybu życia. Coraz łatwiej znaleźć więc w mediach zarówno tych znanych i popularnych ludzi jak i kompletnie anonimowych użytkowników, którzy bardzo pozytywnie wypowiadają się na temat diet, podstawowych planów treningowych i zachęcają do ich wypróbowania. Nic tak natomiast nie działa motywująco na człowieka jak obraz innego człowieka, podobnego do niego, który jednak znalazł w sobie motywację do działania, zmienił kompletnie swoje dotychczasowe nawyki żywieniowe i jeszcze rozpoczął amatorskie treningi. Widząc człowieka, który mówi prostymi swoimi słowami o tym, jaką drogę przebył od chorób czy nadwagi do aktywności i zdrowia, w wielu ludziach budzi się chęć powtórzenia jego osiągnięć. Dzięki temu na ulicach wciąż widać przybywających sportowców-amatorów, a w sklepach ludzie mądrzej wybierają produkty pokarmowe.